« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Tuinconcert Parktuin van mevrouw Van Best samen met Paul van Kemenade & Three Horns And A Bass

zondag 30 juni @ 14:00 - 16:00

Dit evenement wordt georganiseerd door de ‘Stichting tot behoud van het theehuis en de parktuin van mevrouw Van Best’ voor goede doelen in de gemeente Valkenswaard, waaronder Stichting Met je hart.
Entrée voor het goede doel: € 5,-.
Na het concert kunt u de prachtige tuinen ontdekken.

VOORPROGRAMMA: PAUL VAN KEMENADE & THREE HORNS AND A BASS

Louk Boudesteijn – trombone, Angelo Verploegen – flügel, Wiro Mahieu – bass, Paul Van Kemenade – altosax & composities.

Altist-componist-workshopleider-producer Paul van Kemenade (1957) was lid van de harmonie UNA begin 70-er jaren, destijds onder leiding van dirigent Leo van de Ven die Paul de eerste beginselen van muziek bij bracht. Vanwege Paul’s studie op het Brabants conservatorium moest hij de harmonie verlaten halverwege de jaren ’70.

Dit jaar, 2024, na een beroepscarrière van 50 jaar, na duizenden concerten met vele muzikale disciplines en culturen te hebben gespeeld, na 30 cd’s te hebben uitgebracht met eigen composities, stopt Van Kemenade eind december 2024 met zijn internationale carrière die hem over de hele wereld bracht.

Hij zal nooit vergeten waar hij de eerste stappen heeft gezet en dat was o.a. bij de UNA bij Leo van de Ven.

Tijdens zijn grote laatste (inter)nationale toernee dit jaar met eigen diverse projecten, wil Paul zeker harmonie UNA èn Leo van de Ven niet vergeten en speelt hij met ‘Three Horns And A Bass’ als soort van dankbetuiging een mini-concert voorafgaand aan het optreden van de harmonie op 30 juni in de Parktuin in Valkenswaard.

Bovenstaande groep staat o.a. op de Van Kemenade cd ‘CLOSE ENOUGH’ die met vijf sterren door het Amerikaanse prestigieuze jazz-magazine Downbeat uitgekozen is tot een van ‘Best cd’s of 2011’ in de categorie ‘masterpieces’.

Thee met een muzikaal koekje.

Op zondag 30 juni 2024 geeft Koninklijke Harmonie UNA een tuinconcert bij het theehuis en de parktuin van mevrouw van Best.

Onder leiding van dirigent William Linssen trakteren het Opleidingsorkest en het Groot orkest van Koninklijke Harmonie UNA u op een muzikaal koekje met een licht en gevarieerd programma met bekende en minder bekende stukken.

Wij verwelkomen u graag vanaf 14.00 uur in de tuinen van mevrouw van Best aan de Molenstraat 210 in Valkenswaard. Dit is tevens ons laatste concert van dit seizoen.

Datum:
zondag 30 juni