Nieuw repetitielokaal en uitbreiding van het bestuur voor Koninklijke Harmonie UNA Valkenswaard

Sinds enkele weken heeft het groot orkest van Koninklijke Harmonie UNA uit Valkenswaard een nieuw thuis. Door het sluiten van Zaal Lavrijssen was de harmonie naarstig op zoek naar een nieuwe stek. In de zaal van speeltuin Geenhoven hebben ze een passende ruimte gevonden. “Hier hebben we genoeg ruimte om te repeteren en ook een grote opslag tot onze beschikking”, aldus Rob Werson, secretaris van de vereniging. Maar er is meer gebeurd bij de 143 jaar oude harmonie.

(De tekst loopt verder na de afbeelding.)

Het groot orkest van UNA repeteert bij de zaal van speeltuin Geenhoven.

Tijdens de laatste jaarvergadering van de vereniging is het zittende bestuur uitgebreid met 3 nieuwe bestuursleden, daarmee komt het totaal aantal bestuursleden van de harmonie op 8. “Een mooie en noodzakelijke uitbreiding”, aldus Robert van de Pas, de kersverse president van de harmonie.

Naast de herkozen bestuursleden, Robert van de Pas (president), Rob Werson (secretaris), Joop van Hout (slagwerkgroep), Liesbeth van Daal (instrumenten/uniformen) en Gerard de Wijs (penningmeester) zijn nieuw verkozen: Pieter Monten (algemeen/evenementen), Wilbert Cuijpers (sponsoring/financiën) en Michael Penders (evenementen/vice-president).

(De tekst loopt verder na de afbeelding.)

Het nieuwe bestuur van UNA, voor het oude thuishonk Café Zaal Lavrijssen.

Robert van de Pas: “Met dit voltallige bestuur, zijn we in staat de vereniging op het goede spoor te houden en te zorgen dat we toekomstbestendig zijn”. Samen met alle commissies en leden zorgt de harmonie voor een breed muzikaal programma zowel in het theater als op locaties binnen groot Valkenswaard.
De harmonie repeteert o.l.v. dirigent William Linssen op maandagavond vanaf 19:45 uur in de zaal van speeltuin Geenhoven. De slagwerkgroep, o.l.v. Bart Wernaart, repeteert op donderdagavond vanaf 18:30 in de theaterzaal van de Belleman in Dommelen.
Interesse om mee te doen? Je bent van harte welkom.