De Adriaan

zaterdag, 13 april, 2019 @ 21:20 - 22:00

David Jacobs solist voor UNA tijdens muziekwedstrijd de Adriaan

Op zaterdagavond 13 april neemt Harmonie UNA uit Valkenswaard deel aan muziekwedstrijd de Adriaan in Riethoven met solist David Jacobs. Deze tweejaarlijkse muziekwedstrijd is bedoeld om jong muzikaal talent in de regio een podium te geven en om amateurmuziek in fanfare- en harmonieorkesten te stimuleren.

Voor Koninklijke Harmonie Uitspanning na Arbeid is het belangrijk om jonge mensen te motiveren en enthousiasmeren om samen muziek te maken.
De 16-jarige David Jacobs is zijn hele leven al dol op muziek. Hij speelt al vanaf zijn tiende op de hoorn en speelt sinds 4 jaar in het groot orkest van UNA.
In 2018 heeft David voor de eerste keer deelgenomen aan Zomer Orkest Nederland (ZON). Met dit jeugdorkest heeft hij door Nederland getoerd en verschillende concerten gegeven. Voor David was dit een ‘te gekke ervaring.
David volgt een opleiding tot onderwijsassistent aan het ROC in Weert. Hij wil later graag iets in het onderwijs gaan doen, maar weet nog niet precies wat. Hoe mooi zou het zijn als hij onderwijs en muziek zou kunnen combineren.

Tijdens de muziekwedstrijd zal David soleren met het hoornconcert van Saverio Mercadente. Hij heeft voor deze muziek gekozen omdat het stuk twee mooie kanten heeft. De muziek begint vrij langzaam en bouwt daarna op tot een zeer snel tempo. De moeilijkheid van het stuk zit hem dan ook in de snelheid en techniek.

Het groot orkest van harmonie UNA staat sinds december 2018 onder de enthousiaste en ervaren leiding van Patrick van Zutven. Naast het hoornconcert zal  het orkest de muziekwedstrijd  een afwisselend programma van 30 minuten ten gehore brengen.  Het optreden van harmonie UNA met David Jacobs vindt plaats op zaterdag 13 april om 21.20 uur, aan Hennepstraat 8 te Riethoven.

zaterdag, 13 april, 2019

De Adriaan